Γιατί να χρησιμοποιήσω για διαφήμιση το SMS Μάρκετινγκ; Αποδίδει;
Η υπηρεσία σύντομων γραπτών μηνυμάτων μέσω κινητών τηλεφώνων (SMS), αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1990, σχεδόν ταυτόχρονα με τη δημιουργία των κινητών τηλεφώνων και ακόμη και σήμερα αποτελεί έναν από τους βασικούς τρόπους επικοινωνίας, κυρίως των εφήβων και των νέων. Είναι μια μορφή σύγχρονης επικοινωνίας. Ο χρήστης μπορεί να γράψει ένα SMS (σε ψηφιακή μορφή) και να το στείλει σε κάποιον άλλο κινητό, μέσω του κέντρου μηνυμάτων μιας εταιρίας κινητής τηλεφωνίας
Πάνω από το 85% των SMS διακινούνται από έφηβους. Τον Ιανουάριο του 2000, στάλθηκαν – σε παγκόσμιο επίπεδο – 4 δισεκατομμύρια SMS και το 2002, 366 δισεκατομμύρια μηνύματα.? Στην Ελλάδα, την πρώτη μέρα του 2005 στάλθηκαν 39 εκατομμύρια SMS, 30% περισσότερα από τα SMS που στάλθηκαν την ίδια μέρα το 2004. Είναι μια γρήγορη, σύγχρονη αλλά και φτηνή μορφή επικοινωνίας.
Βάση της Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU) των Ηνωμένων Εθνών, "Σημαντική αύξηση κατά 300% καταγράφεται και στη χρήση των SMS ως εργαλείου επικοινωνίας. Σύμφωνα με την ITU, το 2007 εστάλησαν συνολικά 1,8 τρισεκατομμύρια SMS, αριθμός που εκτινάχθηκε στα 6,1 τρισ. το 2010. Σήμερα αποστέλλονται γύρω στα 200.000 μηνύματα ανά δευτερόλεπτο"
Όσο αυξάνονται οι χρήστες της κινητής τηλεφωνίας και εξοικειώνονται με τις δυνατότητες που τους προσφέρει, τόσο αυξάνεται και ο αριθμός των SMS.
Τα μηνύματα μπορεί να προειδοποιούν, να ενημερώνουν, να στέλνουν ευχές, μηνύματα που μπορεί να έχουν πολλούς αποδέκτες.
Η επικοινωνία με τα μηνύματα είναι διακριτική, αφού ο δέκτης παίρνει το μήνυμα την ώρα που ανοίγει το κινητό του, επιλέγει δηλαδή ο ίδιος πότε θα διαβάσει τα μηνύματά του και δεν χρειάζεται να διακόψει κάποια δραστηριότητα στην οποία επιδίδεται τη στιγμή που φτάνει το μήνυμα.
Τα SMS, χρησιμοποιούνται για να επικοινωνούν μεταξύ τους διάφοροι χρηστές της κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, παρατηρείται ότι όλο και περισσότερες εταιρείες ενημερώνουν τους πολίτες στέλνοντας SMS. Φαίνεται επίσης ότι τα SMS τα χρησιμοποιούν συχνά και οι πολιτικοί προκειμένου να ενημερώσουν τους/τις ψηφοφόρους τους τόσο για εκδηλώσεις που οργανώνουν οι ίδιοι/ίδιες ή η πολιτική παράταξη με την οποία εκλέγονται, όσο και για άλλα θέματα.
Με δεδομένο ότι τα SMS χρησιμοποιούνται κυρίως από έφηβους και νέους, μια ειδική ομάδα καταναλωτών σήμερα, οι οποίοι όμως θα γίνουν ενήλικες καταναλωτές στο άμεσο μέλλον, φαίνεται ότι τα SMS ανοίγουν νέες δυνατότητες στην προώθηση προϊόντων, παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται από πολλούς σχετικά με θέματα ασφάλειας. Οι δυνατότητες που ανοίγουν και τα προβλήματα που αυτές δημιουργούν θα είναι μια ακόμα πρόκληση στη διάδοση της τεχνολογίας αυτής, αλλά και μια νέα ευκαιρία για τους επαγγελματίες να προωθήσουν τα προϊόντα τους
Το SMS είναι ο περισσότερο αποδοτικός από άποψη κόστους και χρόνου τρόπος επικοινωνίας. Το μήνυμα μπορεί να σταλεί με μικρότερη χρέωση και σε πολύ λιγότερο χρόνο από όσο θα χρειαζόταν για παράδειγμα, να φτάσει μόνο η φωνή μας στην άλλη άκρη του ακουστικού. Αυτό ισχύει ακόμη και στην περίπτωση που θέλουμε να στείλουμε ταυτόχρονα ένα μεγάλο αριθμό μηνυμάτων σε πολλούς λήπτες, είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο τρόπο.
Σαν αποτέλεσμα, λιγότεροι πόροι χρειάζονται για να πραγματοποιηθεί ο ίδιος όγκος επικοινωνίας σε σχέση με τις άλλες μεθόδους όπως το τηλέφωνο, το fax, το e-mail, η επιστολή. Φανταστείτε τι συμβαίνει στην περίπτωση που επιθυμούμε να επικοινωνήσουμε με πελάτες οι οποίοι βρίσκονται στην επαρχία ή εκτός Ελλάδος ή όταν ακόμη βρίσκονται μεν εντός αλλά δεν είναι εφικτό να μιλήσουμε μαζί τους, οπότε καταλήγουμε σε πολλαπλές προσπάθειες επικοινωνίας. Ας μη ξεχνάμε επίσης ότι ένας υπάλληλος για παράδειγμα, αντί να προσπαθεί με τις ώρες να επικοινωνήσει με τις παραπάνω παραδοσιακές μεθόδους, μπορεί να το επιτύχει εύκολα και άμεσα μέσω της εταιρίας μας. Συνεπώς, το χρόνο που θα ξόδευε για τη δουλειά αυτή, έχει τη δυνατότητα πλέον να τον αναλώσει σε κάτι πιο εποικοδομητικό. Έτσι επιτυγχάνουμε οικονομία όχι μόνο πολύτιμου χρόνου αλλά και χρήματος.
Επιπρόσθετα το SMS μπορεί να γίνει προσωπικό με την έννοια ότι δύναται να αποκτήσει τροποποιημένο χαρακτήρα έτσι ώστε να μετατραπεί σε κάτι μοναδικό αντανακλώντας τις ιδιαίτερες ανάγκες και τις απαιτήσεις του κάθε πελάτη. Η τεχνολογία SMS ως μέσο προσέγγισης και όχι μόνο, διαφέρει από τα άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης ακριβώς σε αυτό. Είναι η μόνη διαφήμιση, η οποία στοχεύει στον κάθε λήπτη ξεχωριστά!